Priser for ejendomsadministration i en ejerforening eller andelsboligforening
Mange foreninger bør stille sig selv spørgsmålet, om de betaler det rigtige i honorar for ejendomsadministration. Når en forening skal tage stilling til, om prisen for deres ejendomsadministration er den rigtige, bør de søge svar på tre spørgsmål:
- Hvad koster administrationen i fast honorar?
- Hvad er ekstraydelser, og hvad koster de?
- Hvilken værdi skaber administrator for vores ejerforening eller andelsboligforening?
Nedenfor kan du læse vores holdning til de tre spørgsmål. Særligt det sidste er vigtigt – og bliver tit overset, når en ejerforening eller andelsboligforening vælger administrator.
Hvad koster administrationen i fast honorar?
Det er meget få administratorer, som offentliggør deres priser på det faste honorar. Det gør, at priserne varierer rigtig meget – selv for foreninger, som får den samme ydelse. Det skaber dårlig konkurrence – og vi kan se – når vi får nye kunder - at de ofte har betalt meget mere end nødvendigt for deres administration. Hos DABEA tror vi på gennemsigtighed og åbenhed. Vi har ikke noget at skjule, og ingen kunder skal betale mere end andre for den samme ydelse. Vi har en fast pris pr. måned, som afhænger af størrelsen på jeres forening.
Hvad er ekstraydelser og hvad koster de?
Nogle gange kan man godt få et godt tilbud på den faste pris, men hver gang, man skal have hjælp, så koster det kassen. Der er også eksempler på, at administratorer opkræver obligatoriske ekstraydelser, som alle kunder skal købe. Hos DABEA er der ikke nogen ekstraydelser, som man skal købe – det vælger man selv, og vi aftaler det altid på forhånd. Og det er vigtigt for os, at ekstraydelserne også har en rimelig pris.
Hvilken værdi skaber administrator?
Den daglige administration skal bare fungere. Huslejen skal opkræves, regningerne betales, og regnskabet skal stemme. Men hvordan bidrager administrator til, at foreningen bliver et bedre sted at bo? Hos DABEA lægger vi vægt på, at vi giver foreningen mere end ”bare” administration. Derfor får bestyrelsen løbende vores nyhedsbrev med den seneste relevante viden – og bestyrelsen har mulighed for at få råd og vejledning i vores supportartikler og telefonisk. Og så sætter vi en sport i at hjælpe vores kunder med at få mere for pengene ved at indgå aftaler om fx forsikring, som vores kunder kan benytte. Vi har kunder, der har sparet mere i forsikring gennem vores aftaler, end de betaler i honorar til os.
Har I brug for rådgivning og sparring?
Hos DABEA hjælper vi vores kunder med at holde styr på detaljerne. I vores PREMIUM-pakke er inkluderet generel rådgivning og sparring, fx hvis en ejer vil bygge om. Har I i jeres ejerforening brug for en administrator, der står klar, når I har brug for det? Så kontakt os.
Vi sidder klar til at hjælpe jer.
Kontakt os for uddybende information på kontakt@dabea.dk eller telefon [21 86 68 44](tel:21 86 68 44).